Faste baller og lår med Squat

 Faste baller og lår med Squat
Ved denne klassiske træningsøvelse, bruges specielt for- og bagside af ben og sædemusklerne.
Udgangsposition:
Fødderne placeres på gulvet i hoftebredde, og knæene bør være let bøjede. Sørg for at have ret ryg, sænket skuldre, bagenden skudt bagud og hagen op- og fremad, når du udfører øvelsen.
Udførsel af øvelsen:
Bøj knæene til ca. 90 grader, og sørg for at søge ned med enden mod gulvet, som om du skulle til at sætte dig på en stol. Husk dog hele tiden at have næsen pegende fremad når du laver øvelsen – på den måde undgår du vrid i knæene.
Du kommer tilbage til udgangspositionen ved at sætte af med ...hælene, og derved presse kroppen opad igen. Øvelsen udføres f.eks. 3 x 15 gange med en kort pause imellem hvert sæt. Husk at holde brystet løftet og hovedet i lige linje uden at spænde i nakken og skuldrene. Det kræver en del balance i starten.
Squatøvelsen er rigtig effektiv træning af lår- og sædemuskler. Det er dog yderst vigtigt, at du udfører øvelserne korrekt. Hvis du gentagne gange udfører squat forkert, kan du nemlig pådrage dig selv skader i kroppens led. Vil du have vist øvelsen, spørg en af vores instruktører.

 

Seneste nyheder

25-10-20   Nye retningslinjer pga. Corona.   
25-08-20   Nye Bike hold efterår 2020   
25-08-20   Rygtræning Efterår 2020   

Sponsor




Nyeste billeder



Se også vores facebook side